theo-therecia-west-amerika.reismee.nl

Dag 12, Lone Pine relaxday

Vanochtend bijtijds vertrokken (na een klein drama met een verstopte toiletpot hihihi) en Mammoth Lakes achter ons gelaten en een klein stukje (2 uur rijden maar) verder weer neergestreken in het tusenstop plaatsje Lone Pine (vernoemd naar de eenzame dennenboom die werd gevonden aan de monding van de Lone Pine Canyon). De temperatuur liep met het kwartier op tot 36 graden bij aankomst bij het hotel. Pff dat is toch wel warm. Dachten we dat we het gisteren al warm hadden, nou dan komt morgen de echte warmte. Het hotel is mooi en had een mooi zwembad, dus dat maar eens uitgebreid uitgeprobeerd met die warmte. De stevige wind alleen al is hier net een föhn die aan staat hihihi. Dus lekker eens gelaxed om ons voor te bereiden op morgen. Treesje heeft ook nog lekker een wasje gedraaid, dus alle vuile was is weer schoon en kunnen we weer even vooruit. Ook de tourist info bezocht om de route voor mogen te bepalen. Vanavond ook maar eens makkelijk gedaan en een happy meal bij de plaatselijke M gegeten. Morgen een lange hete dag dus (we hebben geluk, het wordt 46 graden daar), die ons door diverse mooie viewpoints in de Death Valley zal leiden. Uiteindelijk hopen we ruim 600 km verder aan te komen in Springdale, onze volgende stop (vlakbij Zion national park). Wordt dus (mede op advies van de touris info) weer vroeg op om de ergste warmte voor te zijn. We hebben een volle tank en een gallon water bij ons zoals geadviseerd. Als we niet gesmolten zijn, leest u morgen hoe wij het er vanaf hebben gebracht.
Ps: de beloofde foto's van gisteren van Yosemite zijn nu ook geplaatst.

Rien en Els

Een lekker ijsje voor onderweg meenemen is zeker ook geen goed idee.

Anne

Broer, probeer anders nog eens zo’n lief eekhoorntje te vangen en vraag dan of Trees het filmt ?. Hou je hoofd koel in death valley en maak zoveel mogelijk onuitwisbare herinneringen! Kus zus