theo-therecia-west-amerika.reismee.nl

Dag 18, Kayenta en Monument Valley

Vandaag vertrokken uit Page, na alweer een goed en stevig ontbijt. Dit hadden we, zo bleek later, hard genoeg nodig. Op naar Kayenta een klein plaatsje, 28 mijl bij Monument Valley vandaan. We gingen de tijdzone weer over en verloren een uurtje. Nog steeds vroeg genoeg om Monument Valley te gaan bekijken en de uitdaging van de 17 mile unpaved dirt road aan te gaan om zo alle viewpoints te zien. Nou daar gingen we weer. Treesje keek al weer blij, want die mocht weer een stukje Dakar rally rijden hihihihi (en arme Q7). Het ging top en zodoende kon ik weer naar hartelust fotograferen en filmen. Ook dit is prima gelukt met zo'n driehonderd foto's. Ditmaal konden we onze America the beautiful pas niet gebruiken omdat het hier een Navajo Tribal park betreft. Dit is dus eigendom van de indianen die dit in 1959 hebben gesticht. Hun belangrijkste inkomstenbron is Hollywood die hier veel films en reclames en videoclips hebben opgenomen. We zaten dus echt in cowboy land en het leek wel of we in de hier opgenomen film "Once Upon a Time in the West" waren beland. Een onverklaarbaar landschap met hier en daar een enorme hoog rotsblok. Op diverse plaatsen zaten er echte indianen langs de weg om hun zelfgemaakte (en vaak prachtige) sieraden aan de vrouw te brengen. Ook deze indianen blijken inmiddels een goede commercieële instelling te hebben hihihi. Gelukkig zijn we opnieuw niet gesmolten en wennen we aan de extreme temperaturen hier. We zagen de 45 graden weer een keer verschijnen op het display. Gelukkig waait het altijd wel iets, dus is het net te doen. We kwamen na vier uurtjes verkreukeld, door elkaar geschud, stoffig en bezweet terug bij het hotel om in te checken en even een pauze te houden, want het was best weer vermoeiend. Hierna hebben we de dorstige Quattro weer van sap voorzien en moesten we zelf ook nog eten. Het werd de bij Therecia inmiddels geliefde Mac geworden. Hier krijgen we het meeste waar voor ons geld en eten we samen onder de 10 dollar. Dat wordt thuis weer afkicken denk ik. We hebben de plaatselijke (licht over de datum uitziende) supermarkt nog even bekeken. Hierna op naar het hotel voor de blog en het nagenieten. Morgen op naar Grand Canyon Village. Benieuwd wat we daar weer voor moois gaan aantreffen. Tenslotte wil ik al onze fans en volgers hartelijk bedanken voor het meegenieten, de reacties en het bekijken van onze foto's. Dit waarderen wij zeer!

Anne

Kun je voor mij ook een foto maken van sitting bull?