theo-therecia-west-amerika.reismee.nl

Dag 20, Grand Canyon deel 2

Gisteravond gezellig met een ander Nederlands gepensioneerd echtpaar gegeten en gekletst. Die hadden we al twee keer eerder ontmoet op andere plaatsen. Hierna de blog van gisteren gelukkig via de mobiel weten te plaatsen met de trage verbinding in de lobby. Daarna toch goed geslapen ondanks de warmte. Onze tweede en laatste dag brak al snel hier in onze knusse Yavapai Lodge bij Grand Canyon Village aan. We kijken terug op een warme dag met al weer temperaturen tot 35 graden. Dat is best vermoeiend want er is bijna nergens schaduw bij de Scenic points en je voelt de zon op je huid branden. De auto is na vijf minuten in de zon al een oven geworden, dus airco helpt ook niet veel. Maar ondanks dat genieten we van het weer en alle indrukken van het ongrijpbare landschap. Vanochtend hadden we overigens een vrouwtjes Elk te gast hier voor de deur, echt leuk. Daarna op ons gemak naar het Visitor center gegaan. Daar hebben we een half uurtje prachtige film gezien over de Canyon. Hierna is het me weer gelukt om een vergunning te krijgen om met de auto (i.p.v. overvolle shuttlebussen) naar Hermits Rest te kunnen rijden. Toch een beetje voordeel uit m’n beperkingen weten te halen hihihi. Onderweg bij de nodige scenic points gestopt om rond te kijken, alles vast te leggen en te zweten.Inmiddels hebben we al meer dan 4000 foto’s gemaakt. Halverwege de middag waren we aardig gaar en keerden we terug naar onze oase. Hier hebben we in de schaduw koffie gedronken en kon Trees lekker lezen in haar boek. Straks nog op eten uit in het restaurant want de supermarkt biedt hier weinig. Daarna proberen we nog bij een Scenic Point wat foto’s maken bij ondergaande zon.Morgen komt de blog vanuit Kingman en kunnen we hopelijk wat foto’s van afgelopen dagen plaatsen zodat u ook visueel weer mee kunt genieten met ons.