theo-therecia-west-amerika.reismee.nl

Dag 21, via Route 66 naar Kingman

Vanochtend vroeg vertrokken uit Grand Canyon Village en op weg naar Kingman waar we één nacht verblijven. De weg er naartoe (HW 40) ligt naast de legendarische Route 66 en loopt uiteindelijk ook door Kingman heen. Niet vreemd dus dat we voor een deel van de Route 66 kozen. Toen we deze morgen vertrokken was het een aangename 26 graden. Hoe verder we reden hoe hoger de temperatuur weer werd. Op diverse punten van de route zijn we gestopt voor wat foto momenten. Prachtig zoals op diverse punten de tijd leek stilgestaan te hebben. Veel oude items zijn goed bewaard gebleven door het warme klimaat. Tussen de middag was het kwik opgelopen tot 36,5 graden. Lekker maar ook voel je hoe intens de zon op je huid brandt. Nadat we redelijk bijtijds bij ons hotel waren aangekomen konden we meteen inchecken en kregen we nog wat tips mee om te gaan bekijken. Zo gingen we naar de Tourist info, wat meteen ook museum en winkeltje was en gevestigd is in het Powerhouse (een voormalige oude elektriciteitscentrale). Hier het museum bekeken,wat helaas niet zoveel voorstelde. Toen nog een leuk gesprek gehad met de balie medewerker van het infopunt die ons diverse tips en plattegronden en kaarten aanreikte. Heel handig voor komende dagen. We merken dat als je zegt dat je uit Holland komt ze meteen heel behulpzaam zijn en veel willen vertellen. Hierna zijn we naar het motel teruggekeerd om het aanlokkelijkezwembad uit te proberen. We kunnen u vertellen dat dit zeer goed beviel met zulke temperaturen hihihi. Na dit geniet-momentje lekker opgefrist op eten uit. U raadt waarschjnlijk al waar we uiteindelijk weer beland zijn ... Mmm I love it. Daarna nog even wat rondgereden en gekeken en retour naar het Motel. In het donker rijden is hier namelijk geen pretje, want donker is ook echt donker op de slecht of niet verlichtte wegen. Morgen staat de rit naar Las Vegas op het programma met als tussenstops de "Grand Canyon Skywalk" (ligt bijna op onze route namelijk) en bij voldoende tijd ook nog de "Hoover Dam en brug". Een druk programma dus waarbij we weer een uurtje of vier in de auto mogen zitten. Vandaag gelukkig weer Wifi waardoor de blog normaal gemaakt kon worden. Nu nog de foto's van nu en afgelopen dagen proberen te plaatsen zodat u ook weer wat te kijken heeft. Dit was dan weer de blog voor vandaag.

Anne

Prachtige plaatjes weer van Route 66! Vanaf morgen verwachten we hier een hittegolf, dus gelukkig zijn jullie vast gewend aan die temperaturen. Geniet nog van de laatste dagen! En misschien kunnen we je bij thuiskomst verrassen met M? ha ha ha

Ella

Hoi Theo en Therecia,

Nog een paar dagen genieten,en nog even Las Vegas aan doen(gokje).
En verder wens ik jullie een goede reis toe!gr liefs Ella.?✈️